Het geheim van de chef

Storing zoeken, complexe reparaties, weinig voorkomende defecten. Hoe ga je daar mee om?

Het antwoord is simpel:

  1. Kennis
    studeren, studeren en nogmaals studeren. Ik verdiep mij in elke motor en versnellingsbak, volg alle beschikbare cursussen die over BMW beschikbaar zijn en koop alle originele werkplaatshandboeken inclusief de begeleide diagnose van BMW.
  2. Speciaal gereedschap
    Bij de meeste reparaties heb je speciaal gereedschap nodig. Bij weinig voorkomende reparaties huur of leen ik het gereedschap. Meestal koop ik het zelf. Ik kom om in het speciaal gereedschap.
  3. Plezier
    Ik beleef enorm veel plezier aan het uitvoeren van ingewikkelde reparaties. Repareren is mijn passie en hoe ingewikkelder, hoe meer speciale kennis en gereedschap hoe leuker het wordt.
  4. Uitgebreide tools in de werkplaats
    Naast speciaal gereedschap dat BMW specifiek is zoals distributiegereedschap verzamel ik al jaren apparaten en meters die het stellen van een diagnose mogelijk maken. Als een bobine niet vonkt wil je weten of die wel aangestuurd wordt. Dat kun je meten met een scope. Als een brandstofpomp verdacht is kun je de druk meten met een brandstofdrukmeter. Zo heb je vacuummeters maar ook pompen, rookmachines, compressors, hydraulische persen en honderden adapters zodat uw auto niet beschadigd bij het uitvoeren van de metingen. Het is van essentieel belang dat een meting de echte waarde (ist-wert in het Duits) geeft anders is de diagnose waardeloos. En natuurlijk vergelijk ik die dan met de waarde die het moet zijn (sollt-wert). De altijd terugkerende vraag bij de diagnose: wat is de ist-wert en de sollt-wert. Daar wordt bij de BMW cursus flink op gehamerd.

Met heel veel liefde en forse investeringen in kennis en gereedschap is het een appeltje eitje om ingewikkelde reparaties uit te voeren. En met het vertrouwen van mijn fantastische klanten heb ik al 12 jaar de werkplaats elke dag gevuld. Dank u wel!!!